راهنمای گام به گام برای خرید سرور HP

راهنمای گام به گام برای خرید سرور HP

راهنمای گام به گام برای خرید سرور HP

با پیشرفت روزافزون علوم و تکنولوژی استفاده از سیستم های الکترونیکی و اینترنتی رواج بیشتری پیدا کرده است و بیشتر کسب و کارها توانسته اند به واسطه وجود همین سیستم ها رونق بیشتری بگیرند. شبکه های کامپیوتری امروزه استفاده های بی شماری دارند اما کامپیوترها بدون حضور سرورها تقریبا هیچ مفهومی نخواهند داشت. سرورها وظیفه اصلی سرویس دهی و خدمات رسانی به سایر سیستم ها را بر عهده دارند. در ادامه مطلب به ارائه توضیحات بیشتری در مورد راهنمای خرید سرور hp خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید سرور اچ پی , راهنمای خرید سرور hp

سرور hp چیست؟

سرور hp یا HPE نوعی از سرورهای کامپیوتری است که توسط کمپانی آمریکایی Hewlett Packard Enterprise عرضه می شود که مانند سایر سرورها وظیفه انتقال اطلاعات، تخصیص منابع شبکه، ذخیره سازی و پردازش این منابع را بر عهده دارد. بسیاری از کاربران با شنیدن HP Server به یاد سرورها و دیتاسنترهای بزرگ می افتند در حالی که این سرورها می تواند در اندازه های مختلف وجود داشته باشد.

مزایای انتخاب سرور hp

همانطور که گفته شد سرورهای اچ پی نوعی از سرورهای اینترنتی هستند که می توانند کاربردهای متنوعی داشته باشند. از مهم ترین مزایای انتخاب سرور hp می توان موارد زیر را عنوان کرد:
• این سرورها از نظر فنی بسیار پیشرفته هستند و دارای یک طراحی توسعه یافته می باشند و هرساله نسل جدیدی از این سرورها به بازار عرضه می شوند
• سرور hp بسیار منعطف است و به راحتی با سرورهای دیگر و دیگر تجهیزات شبکه و نرم افزارها دارند منطبق می شود و می تواند به سرعت شبکه را توسعه دهد.
• سرور HP هم از نظر فنی و هم آموزش دارای پشتیبانی گسترده ای است
• سرورهای HP مطابق با پیشرفت های دنیای دیتاسنترها جلو می رون و آپدیت می شوند.
• پشتیبانی شرکت به صورت شبانه روزی است و فقط کشورهای تحریم شده دچار مشکل هستند.

راهنمای خرید سرور hp

برای خرید سرور hp لازم است که به نکات مختلفی توجه شود که مهم ترین آنها شامل موارد زیر می باشند.
هدف از خرید سرور hp
قبل از هر چیزی در خرید سرور لازم است که به هدف این خرید توجه شود و باید مشخص شود که بر اساس چه نیازهایی اقدام به خرید سرور می شود. از آنجایی که سرورها می توانند کاربری های متفاوتی داشته باشند لازم است که قبل از هر چیز نیازها و توقعاتی که از سرور وجود دارد مشخص شوند.
بررسی فضای فیزیکی مورد نیاز سرور
همانطور که گفته شد سرورها در اندازه ها و ابعاد مختلفی عرضه می شوند و قبل از خرید آن لازم است که به فضای فیزیکی که برای آن در نظر گرفته شده است توجه شود.
شناسایی دقیق و کامل نیازهای مجموعه
فاکتور دیگری که در انتخاب و خرید سرور اچ پی اهمیت بسیار زیادی دارد. سرور باید از لحاظ مشخصات فنی کاملا متناسب با مجموعه باشد و مشخصات فنی آن به شکلی باشد که بتواند به صورت کامل نیازهای مجموعه را تامین کند. بنابراین لازم است که قبل از اقدام به خرید تمامی نیازهای مجموعه را شناسایی کرد
در نظر گرفتن قیمت
در سرورها بر خلاف کامپیوترهای خانگی و معمولی نمی توان یک سقف قیمتی مشخص تعیین کرد چرا که این سیستم ها در انواع مختلف و برای استفاده های متنوعی تولید می شوند بنابراین در خرید سرورها باید به فاکتورهایی همچون قطعات سخت افزاری، نیازهای مجموعه، نوع سرور و … مقرون به صرفه ترین سرور را خریداری کرد
نوع سرور
سرورهای hp دارای انواع مختلفی هستند که شامل سرورهای DL، سرورهای ML، سرورهای Apollo و سرورهای Blade هستند. هر کدام از این سرورها مناسب با کسب و کارها و مجموعه های خاصی هستند و می توانند نیازهای مختلفی را تامین کنند بنابراین اهمیت زیادی دارد که چه نوع سروری از سرورهای اچ پی خریداری می شود.
انتخاب قطعات سخت افزاری
همانطور که در خرید یک کامپیوتر خانگی و معمولی به قطعاتی همچون رم، هارد دیسک، کارت گرافیکی، CPU و … توجه ویژه ای می شود در خرید سرور HP نیز لازم است چنین قطعاتی مورد توجه قرار گیرد چرا که سرور قلب تپنده یک شبکه و مجموعه است و چنانچه قطعات آن نتواند پاسخگوی نیازهای مجموعه باشد مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

راهنمای خرید سرور اچ پی , راهنمای خرید سرور hp
توجه به برند سازنده
از آنجایی که سرور اچ پی جز تجهیزات زیرساختی و استراتژیک یک مجموعه به حساب می آید لازم است که از یک برند معتبر و مطمئن باشد چرا که خدمات پس از فروش و پشتیبانی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. معمولا برندهای معتبر محصولاتی با کیفیت عالی، طول عمر بالا، گارانتی مناسب، پشتیبانی و خدمات پس از فروش راضی کننده ای عرضه می کنند
نوع ضمانت و شرکت ارائه کننده
همانطور که عنوان شد سرور hp به عنوان یکی از تجهیزات زیرساختی و مهم یک مجموعه شناخته می شود و معمولا دارای قیمت های قابل توجهی نیز می باشد از این رو توجه به نوع ضمانت و شرکتی که آن را ارائه می کند اهمیت بالایی دارد.
قابلیت ارتقای سخت افزاری
طبیعتا زمانی که مجموعه ای در زمینه کاری خود پیشرفت داشته باشد به تجهیزات و ابزارهای مدرن و به روزتری نیاز دارد و از آنجایی که قیمت سرورها می تواند زیاد باشد به راحتی نمی توان آنها را جایگزین کرد بنابراین خرید سرور اچ پی که انجام می شود لازم است که قابلیت ارتقای سخت افزاری داشته باشد. مهم ترین قطعات یک سرور شامل رم، هارد دیسک و … هستند که باید قابلیت ارتقا داشته باشند.
توجه به اصل بودن قطعات
اصل و اورجینال بودن قطعات سخت افزاری سرور اهمیت بسیار زیادی دارند و لازم است که توسط کارشناسان مجرب و متخصص بررسی شوند تا از سلامت و اصل بودن قطعات سخت افزاری سرور اطمینان حاصل شود.
از دیگر فاکتورهای مهمی که در انتخاب و خرید یک سرور hp باید به آنها توجه شود می توان به شاسی سرور (chassis)، رید کنترلر ( Raid Controller )، دی وی دی (DVD) یا درایو نوری، پاور مناسب (Power) و … اشاره کرد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین پروژه ها


سرور چیست ؟
مزایا و معایب سرور خانگی چیست ؟
راهنمای گام به گام برای خرید سرور HP
برای خرید سرور استوک چه مواردی را باید رعایت کنیم؟